Hat egyszerű tipp a sikeres reflux diéta betartásához

  • mayra.hu
  • Hat egyszerű tipp a sikeres reflux diéta betartásához bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
reflux

A reflux manapság gyakori népbetegség, amelynek tipikus tünete a gyomorégés. Az is tény, hogy a felső légúti megbetegedések hátterében is gyakorta a reflux áll. Például a krónikus köhögés öt leggyakoribb oka között is ez a betegség rejlik. A gasztroenterológusok, és a dietetikusok első lépésként életmódváltást és egészséges étrendet javasolnak, ezért a hétköznapi rohanásban nem árt előre tervezni a sikeres diéta érdekében.

A refluxos panaszokra is megoldást jelenthet a diéta és az életmódváltás!

Sokaknak okoz problémát a helytelen táplálkozást és a stresszt kísérő gyomorégés. A patikákban is kaphatók gyomorsav közömbösítő szerek, és gyakran a betegek szódabikarbóna bevételével próbálják a kellemetlen tüneteket csökkenteni. Azonban ha már heti több alkalommal is jelentkezik a gyomorégés, javasolt szakemberrel konzultálni, mivel refluxhoz vezethet.

Mint sok más problémára, a gyomorpanaszokra is kedvezően hat a jól ismert „hármas fogat”:

  • életmódváltás
  • egészséges étrend
  • stressz csökkentés

A diéta szerepe a reflux tüneteinek enyhítésében

A rohanó stresszes életvitelben fontos, hogy a gyomorpanaszokat okos módon előzzük meg, a következő tippek abban nyújtanak segítséget, hogy elkerüljük a falásrohamokat, és megelőzzük a meggondolatlan étkezés okozta bántalmakat:

Naponta többször, inkább kevesebbet együnk! Az egyszerre fogyasztott nagyobb mennyiségű étel nemcsak a gyomrot terheli, de az emésztést is nehezíti. Az ételt mindig alaposan rágjuk meg, ne akarjunk pillanatok alatt túl lenni, és rohanni a következő feladat után.

A heti étrend megtervezésével megkönnyíthetjük a bevásárlást, valamint az otthoni főzéssel elkerülhető, hogy panaszokat generáló ételeket fogyasszunk.

Mérsékeljük a koffein tartalmú italokat, inkább fogyasszunk helyette kamillateát, nem csak nyugtató hatású, de garantáltan enyhíti a gyomorpanaszokat, és az emésztést is segíti.

A tejtermékek közül az alacsony zsírtartalmú termékeket (krémsajtot, tejet) részesítsük előnyben, ráadásul lágytojással kombinálva a savtúltengést is csökkentik.

A sav-lúg egyensúly érdekében fogyasszunk rendszeresen és változatosan gyümölcsöket.

Tartsunk magunknál rágógumit, mert a rágógumizás elősegíti a nyálképződést, amely átmenetileg a gyomorégést is enyhíti.

(Forrás: Bhc.hu)