Sportolj az év minden szakában!

  • mayra.hu
  • Sportolj az év minden szakában! bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
sportolás

A rendszeres mozgás nagyon fontos része az életünknek. Legalábbis annak kellene lennie, azonban nagyon sokunknál elmarad. Az ok többnyire ugyanaz: nincs rá időnk, nem tudjuk beilleszteni az amúgy is zsúfolt napirendünkbe a rendszeres futást/biciklizést/konditermezést/valamilyen órára járást. Ez valamelyest érthető, de azért érdemes mégis megoldást keresni a helyzetre, hiszen a sport az egészségünket szolgálja.

Építsd be a mindennapokba!

Sokaknál működik az a megoldás, hogy a mozgást úgy építik be a mindennapjaikba, hogy az ne legyen kiesett idő. Persze ez nem mindig lehetséges, de vannak olyan élethelyzetek, amikor teljesen megvalósítható. Nagyban függ attól, hogy a rendszeresen látogatott helyek milyen távolságra vannak tőled, és ezt a távot hogyan tudod megtenni.

Ha például a munkahelyed nincs túlságosan messze, de nem is a szomszédba kell csak átsétálnod, mehetsz biciklivel. 10-15 kilométert simán le tudsz tekerni ésszerű időn belül a munkahelyedig, így reggel és délután is megvan a napi sportadag – ráadásul a kerékpár igencsak környezetkímélő megoldás! De mehetsz futva, görkorival, vagy akár csak sétálhatsz is, a lényeg, hogy az autóban/buszon ülés helyett mozogsz!

Biztosíts magadnak lehetőséget otthon!

Ha a fentiekre nincs lehetőséged a távolság miatt, és az idődbe végképp nem fér bele, hogy eljárj valahova munka után, még mindig mozoghatsz otthon. Bár ilyenkor kevésbé erős a motiváció, ha következetesen kitartasz a célod mellett, ez is jó lehetőség. Letölthetsz appokat, amik a napi mozgásra ösztönöznek, és beszerezhetsz sporteszközöket például az Alza oldaláról is, hogy több legyen a lehetőséged.

Az otthoni testmozgás nem visz el annyi időt, mintha el kellene valahová rendszeresen járnod: ha csak fél órát rászánsz a napodból, máris sokat haladtál! Nem kell elmenned sehova, nem kell egy órát is ott töltened, nem olyan körülményes a zuhanyzás, átöltözés utána. Így sokkal könnyebben be tudod illeszteni a napirendedbe a mozgást, csupán a kitartásnak és az akaraterőnek kell meglennie, hogy ne maradjon el!